Customer Experience

Consumenten zijn steeds meer online en verwachten dat ze al hun (financiële) zaken ook online kunnen regelen. Hoe zorg je ervoor dat je op alle kanalen de klant van de beste service voorziet? Een klant verwacht namelijk een naadloze overgang van het ene naar het andere kanaal (fysiek en digitaal). Mensen zijn Netflix gewend, waarbij je tablet naadloos verder gaat, waar je op je televisie was gebleven.  

We leven in het tijdperk van online winkelen, 24-uursservice en streaming entertainment. Het aanschaffen van producten en diensten en het gebruik ervan verplaatst zich naar mobile devices. Smartphonegebruikers zijn gewend aan gebruiksgemak, snelheid, eenvoud en een persoonlijke benadering. Van hun bank verwachten consumenten online minimaal hetzelfde. Geldzaken moeten bovendien transparant, geautomatiseerd en veilig af te handelen zijn, waar en wanneer dan ook. Het verbeteren van het product of de dienst is daarbij niet langer het startpunt, maar het vergroten van de waarde ervan voor de klant! 

Legacysystemen, wetgeving, beperkte datakwaliteit, kosten van verwacht serviceniveau, zijn veelal belangrijke obstakels voor financiële instellingen in de realisatie van de ambities ten aanzien van customer experiences. Complexiteit in een enorme hoeveelheid handmatige processen kunnen daarbij de flexibiliteit van de organisatie beïnvloeden en leiden tot beperkte groei. Automatisering van klantprocessen is daardoor een enorme uitdaging en kan maar in beperkte mate gerealiseerd worden.  


Bvolve heeft diverse organisaties geholpen met de realisatie van een goed doordachte digitale customer experience, door bijvoorbeeld een digitale customer journey te ontwerpen. Met behulp van onze aanpak die focust op iteratief kort cyclisch ontwikkelen, rekening houdend met de complexiteit van een organisatie, kunnen wij helpen de verwachting van jouw klant overtreffen. Voorafgaand aan de uitrol voeren wij daarom ook altijd een Business Accelerator uit, zodat wij samen de beste digitale customer experience kunnen ontwikkelen. Ontdek hoe we dit bij onze klanten hebben gedaan! 

Customer Experience cases

De (interne) IT helpdesk van de toekomst

Is de traditionele (interne) IT helpdesk nog van deze tijd? Met deze, en andere vragen worstelen veel organisaties. Tegenwoordig zijn Self Service Portals en peer-to-peer support in opkomst.